2018-2019
- Läsning, kropp och bildning - några perspektiv på litteraturläsning 2019-12-04
- Language Learning Strategies - how can they support Swedish L2 learning? 2019-12-04
- Flerspråkiga elevers läsförståelse på svenska 2019-12-04
- Teaching English to Young Learners: six challenges in search of solutions 2019-10-22
- Texts, identities and ethics: critical literacy in a post-truth world 2019-10-22
- Pedagogical translanguaging and multilingual acquisition 2019-10-22
- Disciplinary literacy - ämnesspecifika läspraktiker på gymnasiets yrkesprogram 2019-07-09
- Språkförbistring och språkberikning 2019-05-22
- Transmediala spel - en resurs för lärande och digital literacy? 2019-04-24
- Insights from a Swedish language support intervention 2019-04-16
- Learning vocabulary from audio-visual input 2019-04-01
- Muntlig språkutveckling – fokus på formelstrukturer 2019-04-01
- SweLL - en forskningsinfrastruktur för svenska som andraspråk 2019-02-28
- Multicausality in SLA and multilingualism research 2019-02-28
- Micro-perspectives on the use of L1 from Swedish and Turkish English classrooms 2019-01-29
- Studenters och elevers lärande och läsförståelse (STELLA) 2018-12-07
- Spelar det någon roll vad man skriver med? 2018-12-07
- Taking Stock: An Analysis of the Contemporary Status of Language Teacher Cognition Research 2018-10-23
- "Expanding theories of literacy" 2018-10-11
- Interaktion i samtal om kartläggning av nyanlända elever 2018-10-11
- Nyanlända elever i gymnasieskolan 2018-10-11
- Supporting student teachers in the writing of degree theses 2018-07-11
- Analyzing classroom interaction 2018-07-11
- Bedömning för språkutveckling på lärarutbildningarna i Stockholm och i Helsingfors 2018-05-08
- Klassrummet som arena för literacyutveckling 2018-04-25
- Accentedness in the English, Spanish and French of Mexican heritage speakers 2018-04-11
- Processbarhetsteorin och den typologiska utmaningen 2018-04-11
- Ämnesspecifikt och ämnesöverskridande i pedagogik och forskning 2018-03-20
- Grammatical errors in English academic writing 2018-03-20
- Translanguaging - multipla språkresurser bland tvåspråkiga ungdomar 2018-02-19
- Om digitalisering ur ett ämnesdidaktiskt perspektiv 2018-02-19
2015-2017
- How we approach diversity and inclusion in Canadian classrooms 2018-01-15
- Ways of Working with Grammar and Writing 2017-11-07
- Grammar as Choice: Re-thinking Grammar as a tool for learning 2017-11-07
- Preparing Assessment Literate Teachers: Foundational Concepts and Future Directions 2017-10-25
- Enhancing Language Teachers' Language Assessment Literacy - A European Perspective 2017-10-25
- Natural Semantic Metalanguage and language teaching pedagogy 2017-10-24
- Flerspråkiga elevers texter och literacy-praktiker 2017-10-18
- Bilingualism in the Bush - language maintenance in the absence of 'speech community' 2017-09-11
- Language teaching and learning in the superdiverse city 2017-09-11
- Languaged lives - a new perspective on TESOL teacher identity 2017-09-11
- Social media and social presence in the German language classroom 2017-09-04
- Modersmålsundervisning i Danmark - en lingvistisk etnografisk undersøgelse 2017-07-07
- Hur förstår elever objektet i tyska och franska? 2017-04-26
- At forske i literacy og sproglig diversitet 2017-04-19
- Lustläsning och literary literacy 2017-02-10
- Computational linguistics approaches to L2 2016-12-07
- Språkpedagogiska tillämpningar av konstruktionsgrammatik 2016-09-28
- Uttalsinlärning med svenska som målspråk 2016-09-20
- Modersmålsundervisning och studiehandledning i grundskolan 2016-05-30
- Meningsfulla möten med texter - läsning som går utöver läsförståelse 2016-05-12
- Sprog på og for arbejdspladsen - om arbejdsrummet og undervisningsrummet som sproglige læringsrum 2016-04-14
- Interaktion och kollaborativt lärande i språkklassrummet 2016-03-30
- New Zealand-born bilinguals in Christchurch, New Zealand 2016-02-12
- Innblikk i sent ankomne ungdommer som skrivere 2015-12-17
- So where are we now in second language teaching and learning? 2015-11-03
- Modersmålsundervisningens betydelse 2015-11-03
- Non Fiction Power 2015-07-02
- Participation and language learning in a technology-rich world 2015-07-02
- Pojkar kan visst skriva! Skrivkompetenser på nationellt prov i svenska i årskurs tre i Sverige 2015-03-24
- The challenges faced by L2 postgraduate thesis writers 2015-03-24
- Språkholdninger i det flerspråklige Norge 2015-02-04
2012-2014
- Multipart oral exams of Italian as a foreign language 2014-12-17
- A brief overview of multilingualism in Lebanon and a study on code switching 2014-12-17
- Litteratur och livskunskap 2014-11-12
- Methodological issues in research on teacher cognition in language teaching 2014-11-12
- Minimala par och fonetiska fallgropar i bruten svenska 2014-11-12
- Doing Language Policy 2014-10-03
- Language teaching in a globalizing world: In search of new pedagogies 2014-10-03
- Hur undervisas och studeras främmande språk i den finska ungdomsskolan? 2014-06-18
- Flerspråkighet i klassrummet – resurs eller börda? 2014-04-09
- Att få perspektiv på egna förgivettaganden 2014-03-28
- Fel - men på olika sätt. En analys av elevers felaktiga svar enligt PIRLS-prov 2014-02-12
- Skolrelaterade motiv i Martha Sandwall-Bergströms liv och texter 2014-01-10
- Nyanlända och lärande - om nyanlända elevers lärandevillkor i den svenska skolan 2014-01-10
- Skrivbedömning och validitet - fallstudier av skrivbedömning i svenskundervisning på gymnasiet 2014-01-10
- The ups and downs of the monolingual bias and the bilingual turn in SLA 2014-01-10
- Utvidgad syn på didaktik och språkdidaktik 2014-01-10
- Simulerade skoldilemman - redskap för utveckling av reflektionsförmåga? 2014-01-10
- Elevers skriftbruk och skolans arbetsformer och rutiner 2014-01-10
- Vad är valid bedömning? En diskussion om principer, processer och produkter 2013-06-28
- Multimodal analyses of classroom practices 2013-06-28
- Emotional competence, bilingualism and foreign language acquisition 2013-05-17
- Mot "mainstreaming" eller mångfald - tvetydigheter och diskrepanser i modersmålspolitiken 2013-03-13
- Finländsk språklärarutbildning - vägen till ett attraktivt läraryrke 2013-03-06
- The Development of 'writing competence' in Instructed Acquisition by Pre- and Postpubertal Learners 2013-02-01
- Ny skriveopplæring og nye nasjonale skriveprøver i Norge 2013-01-06
- Validity of assessing speaking - revisiting communicative competence 2013-01-06
- Using Digital Technology to Teach Multimodal Literacy 2013-01-06