Licputationer

Licputationer - FRAM

  • Was bewerten Lehrer? 2017-01-24 Den 30 november 2016 försvarade FRAM-doktoranden Maria Håkansson Ramberg sin licentiatuppsats Was bewerten Lehrer? Die Bedeutung grammatischer und lexikalischer Faktoren bei der Benotung von Schülertexten im Fach Deutsch als Fremdsprache. Seminariet ägde rum vid Linnéuniversitet.
  • EFL Pupils’ Understanding and Use of Teacher Written Feedback 2016-03-29 Den 10 mars 2015 försvarade FRAM-doktoranden Karina Pålsson Gröndahl sin licentiatuppsats EFL Pupils' Understanding and Use of Teacher Written Feedback. Seminariet ägde rum vid Stockholms universitet.
  • Teachers' understanding and assessment of oral proficiency 2016-03-18 Den 29 april 2015 försvarade FRAM-doktoranden Maria Frisch sin licentiatuppsats Teachers' understanding and assessment of oral proficiency. Seminariet ägde rum vid Göteborgs universitet.
  • Looking Beyond Scores - A Study of Rater Orientations and Ratings of Speaking 2016-03-18 Den 18 december 2014 försvarade FRAM-doktoranden Linda Borger sin licentiatuppsats Looking Beyond Scores - A Study of Rater Orientations and Ratings of Speaking. Seminariet ägde rum vid Göteborgs universitet.
  • Eleverna, datorn och språket 2016-03-18 Den 6 mars 2015 försvarade FRAM-doktoranden Kent Fredholm sin licentiatuppsats Eleverna, datorn och språket. Seminariet ägde rum vid Stockholms universitet.
  • Multilingual Students' Writing in English. The Role of Their L1(s) 2015-10-14 Den 10 oktober 2015 försvarade FRAM-doktoranden Tina Gunnarsson sin licentiatuppsats med titeln Multilingual Students' Writing in English: The Role of Their L1(s). Seminariet ägde rum vid Lunds universitet.
  • Assessing Language or Content? 2015-06-04 Den 27 maj 2015 försvarade FRAM-doktoranden Helena Reierstam sin licentiatuppsats Assessing Language or Content? A comparative study of the assessment practices in three Swedish upper secondary CLIL schools. Seminariet ägde rum vid Göteborgs universitet.
  • Agency in the Spanish language classroom 2015-04-13 Den 10 april 2015 försvarade FRAM-doktoranden Lisa Källermark Haya sin licentiatuppsats Agency in the Spanish language classroom. Student and teacher choices, actions and reports when students search for information online as a part of a theme. Seminariet ägde rum vid Stockholms universitet.
  • Il processo delle inferenze lessicali in italiano L3 2015-02-24 Den 13 februari 2015 försvarade FRAM-doktoranden Linda Smidfelt sin licentiatuppsats om lexikala inferensprocesser i italienska som L3. Seminariet ägde rum vid Lunds universitet.
  • Motivation pour apprendre une langue étrangère – une question de visualisation? 2015-01-23 Den 13 december 2014 försvarade FRAM-doktoranden Céline Rocher Hahlin sin licentiatuppsats Motivation pour apprendre une langue étrangère – une question de visualisation? Les effets de trois activités en cours de français sur la motivation d’élèves suédois". Seminariet ägde rum vid Lunds universitet.

De främmande språkens didaktik

FRAM

Koordinator
Camilla Bardel
professor i moderna språk med didaktisk inriktning
camilla.bardel@isd.su.se
08-1207 6779

Biträdande koordinator
Margareta Skoglund Ålin
administratör
margareta.skoglund.alin@isd.su.se
08-1207 6683

Styrgrupp

Stockholms universitet
Camilla Bardel
professor i moderna språk med didaktisk inriktning
camilla.bardel@isd.su.se
08-1207 6779

Göteborgs universitet
Gudrun Erickson
professor i pedagogik med inriktning mot språk och bedömning
gudrun.erickson@ped.gu.se
031-786 2453

Lunds universitet
Jonas Granfeldt
professor i fransk språkvetenskap
jonas.granfeldt@rom.lu.se
046-222 88 02

Linnéuniversitetet, Växjö
Christina Rosén
fil dr i språkvetenskap/tyska
christina.rosen@lnu.se
0470-708855

Licentiatuppsatser vid ISD